EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA

Autors/ores

Resum

La repercussió del 8 de març de 2020 va evidenciar la necessitat de formar-nos en la coeducació.

L’ascens de la ultradreta arreu del món, i el seu rebuig cap a l’univers femení, posa en perill els drets

fonamentals i qu?estiona el dret a manifestar-se per un món sense violència ni discriminació cap a les

dones.

La desigualtat de gènere és un problema social i, per comprendre’l, cal formar una ciutadania crítica,

participativa i activa. Una ciutadania que detecti, denunciï i reverteixi l’absència femenina en els llocs

de poder i de presa de decisions, en l’espai públic, en el relat social i en un llarg etcètera. Tal com

s’indica en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030): Aconseguir la

igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, ha de ser una de les nostres prioritats. Per tal

d’aconseguir aquesta fita cal començar per l’entorn més proper de l’alumne/a. En aquest cas, la

mateixa escola/institut és un bon punt de partida.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Maria Ballbé Martínez, Institut Bitàcola Barberà del Vallès Departament d'Educació de Catalunya

Professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona Professora de secundària de l'Institut Bitàcola

Descàrregues

Publicades

2021-07-08

Com citar

Ballbé Martínez, M. (2021). EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (45), 107–114. Retrieved from https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/20860
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    94
  • PDF
    91

Número

Secció

PERSONES, TERRITORIS, EXPERIÈNCIES

Metrics