EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA

Auteurs

Résumé

La repercussió del 8 de març de 2020 va evidenciar la necessitat de formar-nos en la coeducació.

L’ascens de la ultradreta arreu del món, i el seu rebuig cap a l’univers femení, posa en perill els drets

fonamentals i qu?estiona el dret a manifestar-se per un món sense violència ni discriminació cap a les

dones.

La desigualtat de gènere és un problema social i, per comprendre’l, cal formar una ciutadania crítica,

participativa i activa. Una ciutadania que detecti, denunciï i reverteixi l’absència femenina en els llocs

de poder i de presa de decisions, en l’espai públic, en el relat social i en un llarg etcètera. Tal com

s’indica en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030): Aconseguir la

igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, ha de ser una de les nostres prioritats. Per tal

d’aconseguir aquesta fita cal començar per l’entorn més proper de l’alumne/a. En aquest cas, la

mateixa escola/institut és un bon punt de partida.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Biographie de l'auteur

Maria Ballbé Martínez, Institut Bitàcola Barberà del Vallès Departament d'Educació de Catalunya

Professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona Professora de secundària de l'Institut Bitàcola

Téléchargements

Publiée

2021-07-08

Comment citer

Ballbé Martínez, M. (2021). EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (45), 107–114. Consulté à l’adresse https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/20860
Métriques
Vues/Téléchargements
  • Résumé
    94
  • PDF (Català)
    91

Numéro

Rubrique

PERSONES, TERRITORIS, EXPERIÈNCIES

Metrics