EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA

Autores/as

Resumen

La repercussió del 8 de març de 2020 va evidenciar la necessitat de formar-nos en la coeducació.

L’ascens de la ultradreta arreu del món, i el seu rebuig cap a l’univers femení, posa en perill els drets

fonamentals i qu?estiona el dret a manifestar-se per un món sense violència ni discriminació cap a les

dones.

La desigualtat de gènere és un problema social i, per comprendre’l, cal formar una ciutadania crítica,

participativa i activa. Una ciutadania que detecti, denunciï i reverteixi l’absència femenina en els llocs

de poder i de presa de decisions, en l’espai públic, en el relat social i en un llarg etcètera. Tal com

s’indica en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030): Aconseguir la

igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, ha de ser una de les nostres prioritats. Per tal

d’aconseguir aquesta fita cal començar per l’entorn més proper de l’alumne/a. En aquest cas, la

mateixa escola/institut és un bon punt de partida.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Maria Ballbé Martínez, Institut Bitàcola Barberà del Vallès Departament d'Educació de Catalunya

Professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona Professora de secundària de l'Institut Bitàcola

Descargas

Publicado

2021-07-08

Cómo citar

Ballbé Martínez, M. (2021). EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA. Quaderns d’educació contínua, (45), 107–114. Recuperado a partir de https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/20860
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    94
  • PDF (Català)
    91

Número

Sección

PERSONES, TERRITORIS I EXPERIÈNCIES

Métrica