EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA
Résumé
La repercussió del 8 de març de 2020 va evidenciar la necessitat de formar-nos en la coeducació.
L’ascens de la ultradreta arreu del món, i el seu rebuig cap a l’univers femení, posa en perill els drets
fonamentals i qu?estiona el dret a manifestar-se per un món sense violència ni discriminació cap a les
dones.
La desigualtat de gènere és un problema social i, per comprendre’l, cal formar una ciutadania crítica,
participativa i activa. Una ciutadania que detecti, denunciï i reverteixi l’absència femenina en els llocs
de poder i de presa de decisions, en l’espai públic, en el relat social i en un llarg etcètera. Tal com
s’indica en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030): Aconseguir la
igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, ha de ser una de les nostres prioritats. Per tal
d’aconseguir aquesta fita cal començar per l’entorn més proper de l’alumne/a. En aquest cas, la
mateixa escola/institut és un bon punt de partida.
Téléchargements
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
-
Résumé94
-
PDF (Català)91
Numéro
Rubrique
Licence
Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SsenseObraDerivada 4.0 Internacional.