EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA

Authors

Abstract

La repercussió del 8 de març de 2020 va evidenciar la necessitat de formar-nos en la coeducació.

L’ascens de la ultradreta arreu del món, i el seu rebuig cap a l’univers femení, posa en perill els drets

fonamentals i qu?estiona el dret a manifestar-se per un món sense violència ni discriminació cap a les

dones.

La desigualtat de gènere és un problema social i, per comprendre’l, cal formar una ciutadania crítica,

participativa i activa. Una ciutadania que detecti, denunciï i reverteixi l’absència femenina en els llocs

de poder i de presa de decisions, en l’espai públic, en el relat social i en un llarg etcètera. Tal com

s’indica en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS, Agenda 2030): Aconseguir la

igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes, ha de ser una de les nostres prioritats. Per tal

d’aconseguir aquesta fita cal començar per l’entorn més proper de l’alumne/a. En aquest cas, la

mateixa escola/institut és un bon punt de partida.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Ballbé Martínez, Institut Bitàcola Barberà del Vallès Departament d'Educació de Catalunya

Professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona Professora de secundària de l'Institut Bitàcola

Downloads

Published

2021-07-08

How to Cite

Ballbé Martínez, M. (2021). EMANCIPACIÓ FEMINISTA A L’INSTITUT BITÀCOLA. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (45), 107–114. Retrieved from https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/20860
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    94
  • PDF (Català)
    91

Metrics