Ecopedagogia: educació per i per a la vida en temps de pandèmia

Auteurs-es

Mots-clés :

Ecopedagogia, pandèmia, sostenibilitat, cures, transició

Résumé

En aquest article es reflexiona sobre la pertinència de l’ecopedagogia com a opció pedagògica per tal d’encarar els temps de crisi i incertesa que representa la pandèmia del coronavirus. S’aprofundeix en conceptes com la construcció de sentit i el paper de l’educació, les contradiccions i tensions que implica la globalització i els seus impactes socials i educatius, i la necessitat de descolonitzar la sostenibilitat i l’educació. Finalment es situen les cures com un dels eixos estratègics de l’ecopedagogia, en base a les aportacions dels feminismes, amb l’objectiu d’avançar cap a una transició ecosocial.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Biographie de l'auteur-e

David Abril Hervás, Universitat de les Illes Balears (UIB)

Professor de Sociologia / Àrea de Sociologia / Departament de Filosofia i Treball Social

Téléchargements

Publié-e

2021-01-04

Comment citer

Abril Hervás, D. (2021). Ecopedagogia: educació per i per a la vida en temps de pandèmia. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (44), 37–49. Consulté à l’adresse https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/19042
Metrics
Views/Downloads
  • Résumé
    179
  • PDF (Català)
    99

Metrics

Articles similaires

1 2 > >> 

Vous pouvez également Lancer une recherche avancée d’articles similaires à cet article.