Las Experiencias Alternativas: La ULEX de Málaga y el Proyecto Nociones Comunes
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.8.2.8380Keywords:
Las Experiencias Alternativas, La ULEX de Málaga y el Proyecto Nociones ComunesAbstract
The next article is written by a few of the many hands that participate in the ULEX (Universidad Libre Experimental) since 2007, a selfmanaged educational training proyect, which is one of the core of the Social Center La Casa Invisible (Málaga). So the article reflects an educational training experience instituted from the margins, one that emerges as an instituting practice of/from the Commons (Community). Taking the crisis of the neoliberal university as the background , the text connects ULEX with the libertarian pedagogies tradition previous to the Spanish Civil War, the Social Centers “Second Generation” and the 15M event. Thus, ULEX has converged with similar initiatives in order to constitute the network of selftraining spaces contained by the Fundación de los Comunes and its courses bet Nociones Comunes. Eventually, learning from the land covered, there is an insight on the limits and potentials as a reflexivity exercise inherent to project itself.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract389
-
PDF (Español)131
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.