Juventud y educación. Aproximaciones filosóficas y sociológicas
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.2.1.8610Keywords:
youth, sociology of youth, training.Abstract
Starting from the idea that youth is a passage to another thing, the article maintains that the difficulty lies in the time to think about what is specific and referring to another thing, where it leads. From a sociological point of view, when we think the youth as a passenger, we find the issue of education, because is first and foremost through education that sociology tried to think youth. However, sociology reduces the issue of youth to education and the education of the reproduction of social positions. Analyzing the consequences it has, from the contributions of philosophy and sociology, the article proposes a theoretical point of departure, that is rooted in the critical analysis of the Bourdieu sociology of education and is suggested that, besides being the reproduction of social positions, is «too» formation of a subject. The question of relations between youth and education is posed in terms of meaning and activity – without forgetting that young people occupy a position in an unequal society –and not (only) from a «negative reading», stressing that «it laks» to reality to be different.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract389
-
PDF (Español)260
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.