: Weber, Beck y creación feminista de sentido en la escuela
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.2.3.8687Keywords:
loss of meaning, reflexive modernisation, dialogic feminism, meaning creationAbstract
Generally in today’s societies there has been an institution loss of meaning. On the one hand, by means of some contributions of classic sociological theory authors such as Weber and contemporary Beck, we analyse the loss of meaning that has occurred in contemporary societies towards the educational institution. On the other hand, we analyse some of the actions that subjects carry out and that provide a new meaning to the school. For that reason we start from the dialogic feminism and the claims of roma women that understand education as a key element. The roma women being subjects of their own transformation have become the promoters of change in their own culture and the keystone of the roma feminist movement.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract575
-
PDF (Español)162
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.