La Educación Secundaria para Adultos y la FP de Grado Medio: ¿Una segunda oportunidad en tiempos de crisis?
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.8.1.8759Keywords:
Secondary education for adults, vocational training, dropout, crisis, return to school.Abstract
The recent economic crisis has created a paradoxical situation in the Spanish school system: even though resources decrease, there is a growing demand for education among some sectors of the population. This has brought into focus a phenomenon which is rarely studied in the sociology of education: the return to the school system. This paper studies the recent growth of the so called “secondary education for adults” and vocational training, which are the main ways people without the “minimum” diploma use to return to the school system. The return of these people to the school system is not new, but it seems to have increased recently as a protection strategy against the risk of déclassement and the growing precarisation brought by the economic crisis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract872
-
PDF (Español)371
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.