¿Quién piensa el museo que eres tú? Pedagogías invisibles en Centros de Artes Visuales de Madrid, Cartagena y Nueva York
DOI:
https://doi.org/10.7203/eari.2.2503Abstract
En el siguiente artículo pretendemos mostrar distintos ejemplos de pedagogías invisibles que el museo ejerce sobre sus visitantes. Definimos pedagogías invisibles como todos aquellos procesos mediante los cuales aprendemos de manera no consciente sobre nosotros mismos, sobre el mundo que nos rodea y sobre nuestra posición dentro de él.Palabras clave: centros de artes visuales, currículum oculto, investigación, infraestructura.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract408
-
PDF (Español)160
Issue
Section
License
Educación artística: revista de investigación (EARI) retains the proprietary rights (copyright) of published works, and favors and allows the reuse of the same under the license Creative Commons Attribution-Noncommercial Use 4.0 International License (CC-BY-NC 4.0), which allows third parties to use the published material whenever the authorship of the work and the source of publication is mentioned (journal, publisher and URL of the work), and it is used for non-commercial purposes.
Authors are encouraged to disseminate their work after it has been published, through the internet (for example, in institutional archives online or on its website) which can generate interesting exchanges and increase work appointments.