Propuestas para mejorar la estética cotidiana del entorno escolar*
DOI:
https://doi.org/10.7203/eari.5.3772Abstract
El principal objetivo de este artículo es proponer algunas orientaciones, criterios y sugerencias para mejorar la calidad estética de los ambientes escolares, más específicamente las imágenes visuales desplegadas en salas de clase de educación primaria. No hay investigación ni estudios sistemáticos en Chile sobre la cultura visual del entorno escolar. En consecuencia, existe la necesidad de abordar el tema para contribuir a crear espacios educativos estéticamente más consistentes y sustentables.
http://dx.doi.org/10.7203/eari.5.3772
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract1246
-
PDF (Español)538
Issue
Section
License
Educación artística: revista de investigación (EARI) retains the proprietary rights (copyright) of published works, and favors and allows the reuse of the same under the license Creative Commons Attribution-Noncommercial Use 4.0 International License (CC-BY-NC 4.0), which allows third parties to use the published material whenever the authorship of the work and the source of publication is mentioned (journal, publisher and URL of the work), and it is used for non-commercial purposes.
Authors are encouraged to disseminate their work after it has been published, through the internet (for example, in institutional archives online or on its website) which can generate interesting exchanges and increase work appointments.