La revisió palimpsestuosa de l’actuació d’Ira Aldridge com Otel·lo en Red Velvet , de Lolita Chakrabarti

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.29.28666

Paraules clau:

palimpsest, Red Velvet (2012), Lolita Chakrabarti, història del teatre britànic, Otel·lo

Resum

l debut de Lolita Chakrabarti com a dramaturga en Red Velvet és considerat com una de les revisions contemporànies més reeixides i sofisticades de la història tant del teatre victorià com de la representació teatral de Shakespeare. L’obra és una revisió de la vida de l’actor nord-americà Ira Aldridge (1807-1867), el primer actor clàssic negre que va aconseguir la distinció com a intèrpret de Shakespeare als escenaris britànics i continentals. L’obra se centra en el seu efímer debut al Theatre Royal Covent Garden el 1833 com Otel·lo. Aquest article analitza les estratègies metateatrals de l’obra i el diàleg amb les pràctiques autoreferencials del significat teatral per a proposar una lectura crítica que subratlla la forma obertament palimpsèstica de l'obra i les complexitats dels seus tècniques intertextuals i palimpsestuoses. Se centra, en particular, en el seu tractament de les tradicions interpretatives d'Otel·lo per a imaginar l’actuació d’Aldridge de l'heroi tràgic com a moderna, poc convencional i avançada al seu temps.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2024-12-21

Com citar

Fernández-Caparrós Turina, A. (2024). La revisió palimpsestuosa de l’actuació d’Ira Aldridge com Otel·lo en Red Velvet , de Lolita Chakrabarti. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 29, 141–158. https://doi.org/10.7203/qdfed.29.28666
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    5
  • PDF
    1

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.