Aphra Behn’s (Non)Canonicity as a Restoration Playwright

Autors/ores

  • Maria José Coperías Aguilar Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v10i0.5109

Paraules clau:

Aphra Behn, teatre de la restauració, canon, escriptura de dones

Resum

Aphra Behn va ser una dramaturga de la Restauració molt popular i de molt èxit, molt prolífica i tan sols per darrere de Dryden en producció dramàtica. Això no significa que estigués lliure de dures crítiques per part d'alguns membres de l'àmbit literari, la qual cosa –sens dubte– ha influït en la recepció de la seva obra en segles posteriors. De fet, va desaparèixer del cànon literari a partir del segle XVIII per ser descoberta de nou ja al segle XX, gràcies especialment a la crítica feminista. En aquest article, hem seleccionat i analitzat fragments d'alguns dels prefacis, pròlegs i cartes als lectors que ella va escriure i que confirmen que, formant part del cànon de la Restauració, va quedar fora simplement pel fet de ser dona.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Maria José Coperías Aguilar, Universitat de València

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Descàrregues

Publicades

2005-12-20

Com citar

Coperías Aguilar, M. J. (2005). Aphra Behn’s (Non)Canonicity as a Restoration Playwright. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 10, 231–246. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v10i0.5109
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    151
  • PDF (Español)
    378

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles més llegits del mateix autor/a