El arte como prótesis de la vida

Autors/ores

  • Raul Antelo Universidade Federal de Santa Caterina

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v9i0.5139

Paraules clau:

art, vanguarda, Duchamp, Martins, Lispector

Resum

A partir de la instal·lació Donats, de Marcel Duchamp, aquest article examina l'estatut de l'art i de l'artista contemporani. La proposta de Duchamp, de pensar “un buit del real” i el subtítol de la seva obra (Ovaire toute la nuit) donen motiu a una reflexió sobre la noció d'origen, que es creua amb la pintura de Tarsila do Amaral, O ovo i les escultures Iara i L´impossible, de Maria Martins, per mostrar com el sentit ja no depèn d'una forma estable sinó d'un motlle o buidatge que no és ni simbòlic ni icònic. En la mateixa línia, l'escriptura de Clarice Lispector –amb la seva reflexió sobre l'ou i la gallina– es presenta també com una refutació del realisme.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Raul Antelo, Universidade Federal de Santa Caterina

--

Descàrregues

Publicades

2005-12-20

Com citar

Antelo, R. (2005). El arte como prótesis de la vida. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 9, 135–142. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v9i0.5139
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    310
  • PDF (Español)
    192

Número

Secció

Artículos

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 1 2 3 4 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.