Sobre la revista
Focus i abast
Research in Education and Learning Innovation Archives (eISSN: 2659-9031) és una revista científica en línia internacional que publica recerques focalitzades en l’educació i l’aprenentatge des de propostes innovadores. Centrem la nostra atenció en l’educació superior i la formació contínua o permanent, encara que es consideren recerques provinents d’altres sectors educatius rellevants.
En anglès, l’acrònim REALIA refereix a objectes reals que es fan servir a l’aula com a recurs educatiu.
Aquest focus en la pràctica docent pot ser interpretat com un procés continu, i qualsevol que entre dins d’aquest continu és benvingut:
Articles de recerca, revisions de la literatura i articles de posició sobre els usos de la tecnologia en l’aprenentatge i l’ensenyament són benvinguts, si bé Research in Education and Learning Innovation Archives limita la seua àrea de cobertura a aquest únic camp, com s’explica en la secció següent.
Les seues àrees d’especialització són:
- Educació superior
- Formació del docent universitari (inicial i permanent)
- Altres nivells educatius
- Professionals interessats pels processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació superior
- Pràctiques educatives innovadores
- Tecnologies d’aprenentatge
- Metodologies docents
- Avaluació de les pràctiques de docència i aprenentatge
- Marcs de transferibilitat, models i altres resultats que pretenguen millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació superior
- Pràctiques avaluatives (de, per a i com a aprenentatge)
Fins al núm. 21 (Tardor 2018) Research in Education and Learning Innovation Archives (eISSN: 2659-9031) apareix com a @tic revista d’innovació educativa (ISSN: 1989-3477). Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) és una publicació científica en accés obert publicada pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) de la Universitat de València. Accepta manuscrits en tres llengües: anglès, espanyol i català, i té caràcter bianual.
Publica els tipus de manuscrits següents:
- Recerques
- Informes, estudis i propostes
- Position papers / Articles de posició
- Revisions i metaanàlisis de la literatura concloents
Si es tracta d’una recerca, l’article ha de seguir preferentment l’estructura següent:
- Introducció i estat de la qüestió
- Material i mètodes
- Anàlisi i resultats
- Discussió i conclusions
- Bibliografia
- Suports: el Council Science Editors recomana als autors especificar la font de finançament de la recerca. Per a la valoració científica del manuscrit, ha d’anar anonimitzat amb XXXX solament per a l’avaluació inicial, a fi de no identificar autors i equips de recerca.
- Notes: han d’anar a peu de pàgina.
La política editorial de la revista exigeix l'ús del llenguatge inclusiu en els articles científics. La nostra revista exigeix que s'informe sobre si les dades d'origen de la investigació tenen en compte el sexe, amb la finalitat de permetre la identificació de possibles diferències.
La revista Research in Education and Learning Innovation Archives manté un compromís irrenunciable amb l'equitat i el respecte a totes les persones, i celebra la diversitat. Per aquest motiu, els articles han d’evitar tota afirmació de superioritat per raons de sexe, classe, cultura, origen ètnic o qualsevol altra diferència entre les persones. Les autores i els autors s’han d'assegurar que fan servir un llenguatge lliure de biaixos i inclusiu, que defuig els estereotips.
Procés d'avaluació d'experts/ertes
Research in Education and Learning Innovation Archives duu a terme un rigorós procés d’avaluació de sistema doble cec.
Terminis de revisió
1. Notificació inicial a l’autor: després de l’enviament del seu article a consideració, l’autor rep una notificació que confirma la recepció correcta de l’enviament per la revista.
2. Revisió per algun dels membres del Comitè de Redacció: en aquest punt es determinarà si el manuscrit compleix els requisits mínims exigits: entra dins de les àrees temàtiques de la revista, guarda l’anonimat, compleix els requisits formals, utilitza les normes de citació de forma correcta, etc.). L’incompliment de les condicions mínimes exigides per la revista és motiu suficient per al rebuig del treball. Termini màxim entre 1 i 3 mesos.
3. Procés d’avaluació: els treballs que complisquen els requisits són avaluats anònimament; quan així es considere, s’enviaran a més de dos avaluadors.
En última instància, és el Comitè Editorial el que decideix sobre la seua publicació.
Llista d'avaluadors
La revista Research in Education and Learning Innovation Archives té una àmplia base de dades d’avaluadors experts nacionals i internacionals. L’assignació de revisors d’un article es realitza tenint en compte l’especialització del revisor en l’àrea temàtica tractada pel manuscrit.
L’autor d’un treball pot recusar revisors perquè els editors no els tinguen en compte en la selecció. Això ho ha de fer durant el procés d’enviament del manuscrit, en Comentaris a editor/a. D’igual manera, poden suggerir avaluadors en aquest mateix espai.
Les llistes dels especialistes que han contribuït anònimament a l’avaluació dels articles són publicades anualment i formaran part del Comitè d’Avaluadors d’enguany de Research in Education and Learning Innovation Archives.
Si desitgeu formar part d’aquest col·lectiu d’avaluadors, heu de donar-vos d’alta en la nostra plataforma d’edició com a revisor i indicar les vostres àrees d’especialització en els espais indicats.
Normativa per a avaluadors
- Els avaluadors de Research in Education and Learning Innovation Archives s comprometen a no acceptar l’avaluació d’un manuscrit quan detecten conflicte d’interessos o quan consideren que no es compleix el requisit d’avaluació cega.
- Després de la publicació de cada número, els avaluadors rebran una certificació per la seua contribució a la qualitat d’aquest procés. Des de Research in Education and Learning Innovation Archives es facilitarà la inclusió dels avaluadors en sistemes que fomenten la visibilitat d’aquest treball, com ara PUBLONS.
Freqüència de publicació
Aquesta revista publica dos números a l'any en els mesos de Enero i Juliol (entre els 15 i els 25 de cada mes), que conformen els números de Primavera (Gener-Juny) i Tardor (Juliol-Desembre).
Política d’accés obert
Research in Education and Learninig Innovation Archives (REALIA) proveeix accés lliure immediat a tots els seus continguts, que estan protegits per una llicència Creative Commons Reconeixement-SenseObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-ND 4.0)
Normes ètiques de publicació
La publicació d’articles científics involucra diversos agents, entre els quals es troben l’editorial, la direcció de la revista, els avaluadors i els autors; de cadascun d’aquests s’espera una conducta ètica. La revista Research in Education and Learning Innovation Archives es guia pels principis que proporciona el Committee on Publication Ethics (COPE) Best Practice Guidelines.
Per a la detecció de plagi, Research in Education and Learning Innovation Archives utilitza en el seu procés de revisió per parells el sistema URKUND. En el cas que el resultat siga positiu, la revista enviarà a l’autor de l’article l’informe emès per l’eina antiplagi perquè puga presentar una resposta abans que el Consell Editorial informe del rebuig de l’article.
Funcions dels comités de REALIA
Comité Científic
Són membres de reconegut prestigi internacional que assessoren l’equip editorial de Research in Education and Learning Innovation Archives fonamentalment per donar visibilitat a la publicació, ajudar en la seua internacionalització i oferint assessoria. Entre les seues funcions hi ha:
- Guiar l’equip editorial sobre la producció d’una revista científica de qualitat internacional.
- Convidar membres reconeguts de la comunitat acadèmica nacional i internacional perquè publiquen els seus treballs en Research in Education and Learning Innovation Archives.
- Promoure la difusió de la revista en mitjans acadèmics nacionals i internacionals.
- Oferir suport i assessorament.
- Difondre en fòrums acadèmics i xarxes socials els textos publicats per Research in Education and Learning Innovation Archives, així com els call for papers proposats.
Comitè Editorial
Són membres de reconegut prestigi que donen suport i assessoren de forma directa i contínua l’equip editorial de la revista, sempre que els siga sol·licitat i els siga possible. Entre les seues funcions hi ha:
- Participar com a editors temàtics de la revista.
- Opinar sobre els call for papers proposats.
- Suggerir avaluadors per a manuscrits rebuts en les àrees de coneixement i temàtiques en què són experts.
- Ajudar a garantir la millora constant en els nivells de qualitat de la revista.
- Col·laborar en la resolució de problemes de plagi o dirimint qüestions crítiques.
- Promoure la difusió de la revista en mitjans acadèmics nacionals i internacionals.
- Difusió en fòrums acadèmics i xarxes socials dels textos publicats per Research in Education and Learning Innovation Archives, així com els call for papers proposats.
- Contribuir a les tasques d’avaluació anual de la revista en relació amb la seua qualitat i el seu impacte.
- Proposar mesures i suggeriments encaminats a incrementar-ne la qualitat i millora.
Indexació
Index i plataformes d'avaluació més importants
- CARHUS Plus+2018
- CIRC B
- Dialnet Métricas. Educació 2020: C4
- ERIH PLUS
- FECYT- Sello de Calidad
- Google Scholar
- MIAR v. 2022
- Polska Bibliografia Naukowa
- REDIB
Bases de dades internacionals i nacionals
- DOAJ
- Dulcinea
- EBSCO (Fuente Académica Plus) (Fuente Académica Premier)
- EBSCO Essentials
- Emerging Sources Citation Index (ESCI) – Web of Science
- EuroPUB
- Gale Academic Onefile
- Hispana
- IRESIE
- ISSN
- Latindex
- Library and Information Science Abstracts (LISA)
- WorldCat
- REBIUN
- RECOLECTA
- RODERIC. Repositori institucional de la Universitat de València
- Semantic Scholar
- Sherpa/ RoMEO
- Ulrichs Web
Catalegs de biblioteques
- Anabaptist Mennonite Biblical Seminary. AMBS Library
- Ancilla College Library. Gerald J. Ball Library
- American University. American University Library Bender Library
- Anderson Library. Nicholson Library
- BASE
- Bayerische StaatsBibliothek
- Biblioteca Nacional de España (BN)
- Biblioteca de la IE University
- Biblioteca de la Universidad de Extremadura
- Biblioteca de la Universitat d’Alacant
- Biblioteca de la Universidad Autónoma de Madrid
- CCUC (Catàleg Colectiu de les Universitats de Catalunya)
- Elektronische Zeitschriftenbibliothek. Universität Regensburg
- FLORENZ Kunsthistorisches Institut
- Hochschule Neu-Ulm, Hochschulbibliothek. HNU University of Applied Sciences
- Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
- Simon Fraser University Library. WAC Bennett Library
- Universidad de Navarra. Biblioteca Central
- Universitat de Barcelona CRAI
- Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
- University of Albany. University Libraries
- University of St Andrews
- University of Victoria. Libraries
- VU University
- Wageningen University
Història de la revista
Research in Education and Learning Innovation Archives (eISSN: 2659-9031) és la nova denominació de la revista @tic revista d’educació educativa (ISSN: 1989-3477).
L’any 2019 i amb la publicació del número 22 (Primavera 2019) aquesta revista científica d’accés obert i avaluació per parells va canviar el seu nom pel de Research in Education and Learning Innovation Archives per facilitar la seua internacionalització i la inclusió en bases de dades internacionals.
Els motius que van conduir a aquest canvi van ser:
1. La dificultat inherent a la inclusió de la "@" del nom anterior en bases de dades.
2. La pèrdua d’actualitat de l’acrònim TIC en la literatura especialitzada.
3. El nom Research in Education and Learning Innovation Archives s’ajusta a la temàtica i abast de la revista amb gran encert i sense ambigüitats.
Els directors de Research in Education and Learning Innovation Archives són el professor Alejandro Armellini (University of Portsmouth) i el professor Ferran Suay (Universitat de València).
Es pot accedir als números anteriors (de l’1 al 21) ací: https://www.uv.es/attic