Aproximacions a l'ús dels cursos en línia massius i oberts

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/realia.23.16293

Paraules clau:

en línia masius i oberts, MOOCs, editorial, disseny pedagògic, participació, alumnat

Resum

Des de la seua aparició en 2008, els cursos en línia massius i oberts (MOOCs, per les seues sigles en anglés) han despertat interés a nivell internacional. El present número de la revista Research in Education And Learning Innovation Archives (REALIA) s’enfoca en diferents aproximacions que s’han donat a l’ús d’aquesta mena de cursos. Els seus temes abasten les perspectives d’estudiants, algunes qüestions de disseny pedagògic i el desenvolupament dels participants durant la implementació. Cada article inclòs deixa lliçons apreses i recomanacions per a futurs estudis. Així, aquest número de Research in Education And Learning Innovation Archives suma al coneixement existent i marca la pauta per als següents passos d’investigació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

Alario-Hoyos, C., Estévez-Ayres, I., Pérez-Sanagustín, M., Kloos, C. D., y Fernández-Panadero,C. (2017). Understanding Learners’ Motivation and Learning Strategies in MOOCs. The International Review of Research in Open and Distributed Learning , 18 (3). https://doi.org/10.19173/irrodl.v18i3.2996

Ballesteros-Ibarra, M. L., Mercado-Varela, M. A., y García-Vázquez, N. J. (2019). La formación docente en línea: experiencias con MOOCs en Sonora (México). Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 62–79. https://doi.org/10.7203/realia.23.15903

García, I., Barberà, E., y Maina, M. (2019). Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC. Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 43–61. https://doi.org/10.7203/realia.23.15914

Hollands, F. M., y Tirthali, D. (2014). Why do institutions offer MOOCs. Journal of
Asynchronous Learning Network , 18 , 1–20. Descargado de https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1043160.pdf

Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., y Freeman, A. (2015). NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition. Descargado de https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED559357.pdf

Mercado-Del-Collado, R., Jácome-Avila, N., Ortega-Guerrero, J. C., Casillas-Alvarado, M. A., y Ramírez-Martinell, A. (2019). Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México. Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 80–95. https://doi.org/10.7203/realia.23.15904

Milligan, C., y Littlejohn, A. (2014). Supporting professional learning in a massive open online course. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15 (5). https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i5.1855

Padilla Rodriguez, B. C., Bird, T., y Conole, G. (2015). Evaluation of Massive Open Online Courses (MOOCs): A Case Study. En T. Bastiaens y G. Marks (Eds.), Proceedings of Global Learn Berlin 2015: Global Conference on Learning and Technology (pp. 527–535). AACE. Descargado de https://www.learntechlib.org/primary/p/150900/

Shah, D., y Pickard, L. (2019, 30 de 07). Massive List of MOOC Providers Around The World.[Blog post]. Descargado de https://www.classcentral.com/report/mooc-providers-list/

Sharples, M., Adams, A., Ferguson, R., Gaved, M., Mcandrew, P., Rienties, B., … Whitelock, D.(2014). Innovating Pedagogy 2014. Exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers. Descargado de http://www.openuniversity.edu/sites/www.openuniversity

Publicades

2019-12-20

Com citar

Padilla Rodríguez, B. C. (2019). Aproximacions a l’ús dels cursos en línia massius i oberts. Research in Education and Learning Innovation Archives, (23), 40–42. https://doi.org/10.7203/realia.23.16293
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    633
  • PDF (Español)
    388
  • PDF
    202
  • EPUB
    86
  • XML
    120

Número

Secció

EDITORIAL

Metrics