Abast i objectius
Research in Education and Learning Innovation Archives (eISSN: 2659-9031) és una revista científica en línia internacional que publica recerques focalitzades en l’educació i l’aprenentatge des de propostes innovadores. Centrem la nostra atenció en l’educació superior i la formació contínua o permanent, encara que es consideren recerques provinents d’altres sectors educatius rellevants.
En anglès, l’acrònim REALIA refereix a objectes reals que es fan servir a l’aula com a recurs educatiu.
Aquest focus en la pràctica docent pot ser interpretat com un procés continu, i qualsevol que entre dins d’aquest continu és benvingut:
Articles de recerca, revisions de la literatura i articles de posició sobre els usos de la tecnologia en l’aprenentatge i l’ensenyament són benvinguts, si bé Research in Education and Learning Innovation Archives limita la seua àrea de cobertura a aquest únic camp, com s’explica en la secció següent.
Les seues àrees d’especialització són:
Educació superior
Formació del docent universitari (inicial i permanent)
Altres nivells educatius
Professionals interessats pels processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació superior
Pràctiques educatives innovadores
Tecnologies d’aprenentatge
Metodologies docents
Avaluació de les pràctiques de docència i aprenentatge
Marcs de transferibilitat, models i altres resultats que pretenguen millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació superior
Pràctiques avaluatives (de, per a i com a aprenentatge)
Fins al núm. 21 (Tardor 2018) Research in Education and Learning Innovation Archives (eISSN: 2659-9031) apareix com a @tic revista d’innovació educativa (ISSN: 1989-3477). Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) és una publicació científica en accés obert publicada pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) de la Universitat de València. Accepta manuscrits en tres llengües: anglès, espanyol i català, i té caràcter bianual.
Publica els tipus de manuscrits següents:
Recerques
Informes, estudis i propostes
Position papers / Articles de posició
Revisions i metaanàlisis de la literatura concloents
Si es tracta d’una recerca, l’article ha de seguir preferentment l’estructura següent:
Introducció i estat de la qüestió
Material i mètodes
Anàlisi i resultats
Discussió i conclusions
Bibliografia
Suports: el Council Science Editors recomana als autors especificar la font de finançament de la recerca. Per a la valoració científica del manuscrit, ha d’anar anonimitzat amb XXXX solament per a l’avaluació inicial, a fi de no identificar autors i equips de recerca.
Notes: han d’anar a peu de pàgina.
La política editorial de la revista exigeix l'ús del llenguatge inclusiu en els articles científics. La nostra revista exigeix que s'informe sobre si les dades d'origen de la investigació tenen en compte el sexe, amb la finalitat de permetre la identificació de possibles diferències.
La revista Research in Education and Learning Innovation Archives manté un compromís irrenunciable amb l'equitat i el respecte a totes les persones, i celebra la diversitat. Per aquest motiu, els articles han d’evitar tota afirmació de superioritat per raons de sexe, classe, cultura, origen ètnic o qualsevol altra diferència entre les persones. Les autores i els autors s’han d'assegurar que fan servir un llenguatge lliure de biaixos i inclusiu, que defuig els estereotips."