Philanthropic neoliberalization and new forms of educational privatization: The global network Teach For All in Spain
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.9.2.8418Keywords:
Education policy, neoliberalism, philanthropy, teachersAbstract
This paper explores the emergence of philanthropic neoliberalization in the Spanish education policy through the case of “Empieza por Educar” (ExE), subsidiary of “Teach For All” (TFA). I examine some aspects of the “new philanthropy”, “philanthrocapitalism” and the concept of neoliberalism from Foucauldian and neo-Marxist perspectives. The research is based on the “Network Ethnography” (Howard, 2002). Under this methodological framework I built the “ExE policy network” constituted between governments, businesses and philanthropy, to examine new forms of governance and “network capital” and explain discourses of ExE in order to demonstrate how the “policy network” aspires to change teachers into leaders.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract2717
-
PDF (Español)1255
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.