Sabotatges musicals i cinematogràfics en la poesia juvenil de Pere Gimferrer
DOI:
https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18985Paraules clau:
crítica com a sabotatge, model de món, el cinema negre, el jazz, la imatge- temps.Resum
Aquest assaig s'inspira en la crítica com a sabotatge de Manuel Asensi per a analitzar les col·leccions de poemes La muerte en Beverly Hills i De “Extraña Fruta” y otros poemas de Pere Gimferrer. La seua poesia juvenil anticipa una plètora d'obres literàries i fílmiques espanyoles que recorren a un art tècnicament reproduït (en termes de Walter Benjamin) –específicament els discos del jazz i el cinema negre clàssic– per a modelizar subjectes i accions antitètics a les tendències feixistes de la història. La modelització de nous subjectes s'aconsegueix gràcies a una identificació afectiva (el que Asensi crida afepto) facilitada per una experiència no cronològica del temps associada amb el cinema. Aquesta poesia transmet un model del món preocupat amb el subaltern històric lluitant per trobar la seua veu.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum469
-
PDF (Español)333
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).