La Planète sauvage de René Laloux y Roland Topor o la entente cordiale entre poesía y ciencia ficción
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v14i0.4017Paraules clau:
René Laloux, Roland Topor, distopia, conte filosòfic, cine d'animacióResum
Des d'una perspectiva comparatista entre la literatura de ciència ficció francesa i les seves escasses adaptacions al cinema d'animació, pretenc posar en relleu la importància de la figura i de la producció cinematogràfica de René Laloux enfront de la indústria del cinema americà. Després d'un breu repàs pels seus curts (Els Dents du singe, Les Locataires, Les Escargots) i per algunes de les seves obres magistrals on recrea espectacularment universos deshumanitzats “a manera de distopías” com Els Maîtres du temps, em detindré en una anàlisi detallada de l'obra La Planète sauvage (adaptació de la novel·la Oms en sèrie de Stefan Wul), premi especial del jurat en el Festival de Cannes en 1973, realitzada en col·laboració amb Roland Topor, per demostrar que la unió entre director i dibuixant, entre lirisme i fantasia, donen com resultat una obra genial en forma de conte filosòfic, sens dubte una pel·lícula de culte única en el seu gènere.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum651
-
PDF (Español)2219
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).