Parles infantils i gramàtiques de construccions: un enfocament teòric-descriptiu
DOI:
https://doi.org/10.7203/QF.29.28711Paraules clau:
gramàtica de construccions, adquisició, parla infantil, emergentismeResum
L'adquisició del llenguatge en els xiquets és un procés complex que evoluciona des d'una gramàtica inicialment centrada en el significat cap a la consolidació d'habilitats metacomunicatives i gramaticals formals. Este desenvolupament requerix un enfocament que reconega la seua naturalesa peculiar i que utilitze unitats per a identificar i analitzar els patrons de canvi. La gramàtica de construccions proporciona ferramentes teòric-descriptives adequades per a examinar les gramàtiques infantils mitjançant la sistematització de construccions que s'articulen gràcies a l'actuació de processos cognitius i lingüístics que materialitzen l'evolució del llenguatge infantil.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum5
-
PDF (Español)1
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2024 Lara Lorenzo Herrera, David Navarro Ciurana
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).