Parles infantils i gramàtiques de construccions: un enfocament teòric-descriptiu

Autors/ores

  • Lara Lorenzo Herrera Universidade de Santiago de Compostela
  • David Navarro Ciurana Universidad Nacional de Educación a Distancia

DOI:

https://doi.org/10.7203/QF.29.28711

Paraules clau:

gramàtica de construccions, adquisició, parla infantil, emergentisme

Resum

L'adquisició del llenguatge en els xiquets és un procés complex que evoluciona des d'una gramàtica inicialment centrada en el significat cap a la consolidació d'habilitats metacomunicatives i gramaticals formals. Este desenvolupament requerix un enfocament que reconega la seua naturalesa peculiar i que utilitze unitats per a identificar i analitzar els patrons de canvi. La gramàtica de construccions proporciona ferramentes teòric-descriptives adequades per a examinar les gramàtiques infantils mitjançant la sistematització de construccions que s'articulen gràcies a l'actuació de processos cognitius i lingüístics que materialitzen l'evolució del llenguatge infantil.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2024-12-21

Com citar

Lorenzo Herrera, L., & Navarro Ciurana, D. (2024). Parles infantils i gramàtiques de construccions: un enfocament teòric-descriptiu. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 29, 67–82. https://doi.org/10.7203/QF.29.28711
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    5
  • PDF (Español)
    1

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.