Affordances for Empowerment: a pedagogical, analytical and heuristic tool for textual and discoursal uncloaking

Autors/ores

  • David F Hyatt University of Sheffield

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.11.5047

Paraules clau:

Anàlisi Crítica del Discurs, Literacitat Crítica, naturalització

Resum

L’article presenta una eina pedagògica, analítica i heurística per a l’anàlisi crítica de textos i discursos, dins el marc anomenat Critical Literacy . Aquest marc es fonamenta en una orientació socioconstructivista del llenguatge i en les perspectives teòriques de l’Anàlisi Crítica del Discurs i la Literacitat Crítica. La intenció de l’article és oferir als professors una eina docent per a usar amb els estudiants en diferents classes (anglés, estudis dels mitjans la comunicació, la literacitat, etc.) a fi d’alertar-los i conscienciar-los de les maneres, molt sovint opaques, amb què els individus construeixen, entenen i representen la realitat a través del llenguatge. Es té en compte el potencial analític d’un marc teòric com aquest i es presenten recomanacions sobre la seves aplicacions pedagògiques.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

David F Hyatt, University of Sheffield

School of Education

Descàrregues

Publicades

2006-12-20

Com citar

Hyatt, D. F. (2006). Affordances for Empowerment: a pedagogical, analytical and heuristic tool for textual and discoursal uncloaking. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 11, 113–124. https://doi.org/10.7203/qfilologia.11.5047
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    277
  • PDF (Español)
    138

Metrics

Articles similars

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.