Critical Discourse Analysis in academic writing pedagogy: More reflexive considerations

Autors/ores

  • David McInnes University of Western Sydney
  • Bronwyn James University of Sydney

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.11.5050

Paraules clau:

pedagogia de l’escriptura acadèmica, reflexivitat, subjectivitat

Resum

Una pràctica comuna en la pedagogia acadèmica actual a Austràlia comporta treballar amb textos que exemplifiquen les posicions sancionades institucionalment o les veus  textuals que un estudiant pot emular. Aquest tipus d’ensenyament i aprenentatge de l’escriptura acadèmica de moltes universitats australianes i internacionals continua estant influenciat per una visió de la llengua com a pràctica social que ha estat formulada durant anys d’aplicació de la lingü.stica social, particularment de la lingü.stica sistèmica funcional de lingüistes com Michael Halliday. Adoptant el mètode i la perspectiva crítica genealògica presentats per Foulcault i integrat en l’Anàlisi Crítica del Discurs, volem posar l’èmfasi en el fet que les omissions i les absències del text sovint són tan significants com el que s’inclou a la pàgina. En d’altres paraules, que hi ha més al context i a la veu  que el que es llegeix del text pròpiament escrit.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

David McInnes, University of Western Sydney

School of Humanities and Comm Arts

Bronwyn James, University of Sydney

Head of Learning Centre

Descàrregues

Publicades

2006-12-20

Com citar

McInnes, D., & James, B. (2006). Critical Discourse Analysis in academic writing pedagogy: More reflexive considerations. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 11, 159–174. https://doi.org/10.7203/qfilologia.11.5050
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    270
  • PDF (Español)
    558

Metrics

Articles similars

1 2 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.