Las motivaciones de la elección de carrera por los estudiantes universitarios
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.7.1.10189Keywords:
access to higher education, career choice, students’ expectationsAbstract
This part of the study analyzes the motives behind the students’ election of their university careers. We find evidences suggesting that there are three main motivational dimensions influencing the students’ choices: an instrumental dimension, a professional dimension and an expressive dimension. A particular combination of those motivational dimensions is present in each student, but the predominance of one or the other dimension is significantly correlated with some socio-demographic characteristics of the students as well as with the type of university career chosen by them. In fact, the three dimensions mentioned are unequally distributed according to variables such as expectations, type of career, age and gender. Thus, that motivational frame constrains the options and the results of further education students, and sheds light on the causes of some social inequalities apparent in this stage of education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract1841
-
PDF (Español)5716
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.