Sistema de becas y equidad participativa en la universidad
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.7.1.10197Keywords:
Tuition fees, risk aversion, working social class, grants.Abstract
The main aim of this paper is to analyze the rising tuition fees in 66% implemented in Catalonia in 2012-13 academic year, and the role of government grants. We analyze freshman’s profile in two Catalan universities. We take into account variables as social class, degree choice and grant applied, and we compar the year before and the year after of rising tuition fees. The findings show that there are a different social composition according degrees analyzed, related to cost of going to university (tuition fees) and the difficulty to pass courses. In this sense, there is stratification on universities analized, and an increase of it, which moves the university system far from participation equity.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract689
-
PDF (Español)403
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.