El scriptorium vacío
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3941Paraules clau:
narración audiovisual, competències generals, competència comunicativa, didáctica de la pantallaResum
Les institucions educatives en general i les superiors en particular tenen dificultat per assimilar dos processos convergents: la deconstrucció constructivista de l'aprenentatge, que situa l'ensenyament en el terreny de la incertesa, i la multiplicació de pantalles enfront de la qual s'alça la desconfiança acadèmica. L'article proposa no diluir el concepte de competència, el qual àmplia les seves perspectives i s'articula amb una ampliació hermenèutica del potencial emocional i cognitiu de les narracions audiovisuals. Un enfocament actual de la comunicació escrita no pot obviar la presència de la imatge audiovisual, que es mostra en els seus estils narratius no com a rival de la comunicació escrita tradicional sinó com complementària. A més, constitueix una via d'accés més assequible per a un alumnat que posseeix competències en la comprensió de sofisticats productes audiovisuals però li falta en els mitjans escrits tradicionals.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum246
-
PDF (Español)122
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).