Evaluación de la evolución léxica en la redacción en inglés (L2) con fines académicos desde la perspectiva de la semántica de esquemas

Autors/ores

  • Nicolás Estévez Fuertes Universitat de València
  • Eusebio Llácer Llorca Universitat de València
  • Amparo Olivares Pardo Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.14.3992

Paraules clau:

escriptura amb fins acadèmics (WAP), estudiants de ciències de la salut, procés socio-cognitiu de la escriptura, semàntica d'esquemes (FS), avaluació de l'evolució lèxica

Resum

El principal objectiu nostra recerca és l'avaluació de l'evolució lèxica dels textos escrits per estudiants d'anglès per a ciències de la salut com L2 (grup experimental i grup de control), després d'un període d'instrucció. Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que aquesta metodologia –basada en pressupostos de la Lingüística Cognitiva i, en particular, de la Semàntica d'Esquemes–, que segueix l'esquema SALUT (HEALTH) com a model, és del tot rellevant i encertada per avaluar com la riquesa del lèxic específic evoluciona en els textos escrits pels participants. Cap finalment destacar que les dades objectives obtingudes en aquesta recerca ens permeten, a més, concloure que el procés soci-cognitiu de l'ensenyament/aprenentatge de l'escriptura adoptat per al grup experimental ha possibilitat que es produeixi un increment significatiu del lèxic específic en relació amb el grup de control i, per tant, que aquests participants adquireixin una major capacitat comunicativa escrita, augmentant així les seves possibilitats de generar informació i comunicar-se dins de l'entorn cultural i acadèmic de les ciències de la salut.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Nicolás Estévez Fuertes, Universitat de València

Àrea de Llengua i Lingüística i de Fins Específics Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Eusebio Llácer Llorca, Universitat de València

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Amparo Olivares Pardo, Universitat de València

Departament de Filologia Francesa i Italiana

Descàrregues

Com citar

Estévez Fuertes, N., Llácer Llorca, E., & Olivares Pardo, A. (2014). Evaluación de la evolución léxica en la redacción en inglés (L2) con fines académicos desde la perspectiva de la semántica de esquemas. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 14, 97–113. https://doi.org/10.7203/qfilologia.14.3992
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    185
  • PDF (Español)
    171

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.