Evaluación de la evolución léxica en la redacción en inglés (L2) con fines académicos desde la perspectiva de la semántica de esquemas
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.14.3992Paraules clau:
escriptura amb fins acadèmics (WAP), estudiants de ciències de la salut, procés socio-cognitiu de la escriptura, semàntica d'esquemes (FS), avaluació de l'evolució lèxicaResum
El principal objectiu nostra recerca és l'avaluació de l'evolució lèxica dels textos escrits per estudiants d'anglès per a ciències de la salut com L2 (grup experimental i grup de control), després d'un període d'instrucció. Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que aquesta metodologia –basada en pressupostos de la Lingüística Cognitiva i, en particular, de la Semàntica d'Esquemes–, que segueix l'esquema SALUT (HEALTH) com a model, és del tot rellevant i encertada per avaluar com la riquesa del lèxic específic evoluciona en els textos escrits pels participants. Cap finalment destacar que les dades objectives obtingudes en aquesta recerca ens permeten, a més, concloure que el procés soci-cognitiu de l'ensenyament/aprenentatge de l'escriptura adoptat per al grup experimental ha possibilitat que es produeixi un increment significatiu del lèxic específic en relació amb el grup de control i, per tant, que aquests participants adquireixin una major capacitat comunicativa escrita, augmentant així les seves possibilitats de generar informació i comunicar-se dins de l'entorn cultural i acadèmic de les ciències de la salut.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum185
-
PDF (Español)171
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).