Blancaflor, la Dent d’or i Rosella: tres heroïnes en cerca d’un cànon escolar
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v18i0.3299Paraules clau:
cànon escolar, rondalles, personatges femenins, adaptacions literàries, currículumResum
Quin és el cànon que es fa servir a les aules del 1r cicle d’E. Primària? Quin és el criteri de selecció? Són les rondalles tradicionals protagonitzades per dones les més triades? Aquests interrogants motiven la investigació que presentem i que hem dut a terme a una escola pública valenciana. Després de comprovar que les rondalles de la llista no s’adien als valors curriculars de la igualtat de gènere, n’hem buscat unes altres del folklore català que presenten trets més actius i savis. La creació d’un grup de treball a l’escola ha generat, d’una banda, l’adaptació per als infants d’aquestes narracions; i de l’altra, una exposició al centre sobre les dones i els contes tradicionals on l’alumnat haescrit els textos.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum694
-
PDF (Español)0
-
PDF123
-
PDF 353
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).