Patrons de visualització de vídeo segon diferents models d'ensenyament: cas pràctic amb YouTube Analytics
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.22.15389Paraules clau:
analítica de l’aprenentatge, vídeo de You Tube, Instrucció basada en vídeos, patrons de visualització, classe invertidaResum
Aquest estudi explora els patrons de visualització de 17 vídeos en un context tradicional daprenentatge i en un context de classe invertida per 723 estudiants de negocis cursant un mòdul relacionat amb . Mentre recerques anteriors s’han centrat principalment en resultats (per exemple, satisfacció/resultats dels alumnes), en aquest estudi l’enfocament recau en com la natura de les interaccions del estudiants amb el vídeos por determinar-se mitjançant un anàlisi profund de les dades analítiques. Els nostres resultats mostren menys interacció amb els vídeos en el context de la classe invertida que en el de la classe tradicional. De la mateixa manera, mostren un ús més elevat dels vídeos com a material de revisió abans de l’examen durant el semestre en ambdós contexts d’aprenentatge que no pas un ús com a suport pedagògic pel desenvolupament d’habilitats durant el semestre. Les implicacions d’aquest estudi suggereixen la necessitat de de forma regular l’ús de vídeos durant el semestre, així com la importància de realitzar un anàlisi més profund de les dades analítiques ja que el sumari de dades inicial en molts casos pot resultar enganyós.
Descàrregues
Referències
Adair, D., Alman, S. W., Budzick, D., Grisham, L. M., Mancini, M. E., & Thackaberry, A. S. (2014). Many shades of MOOCs. Internet Learning Journal, 3(1), 53-72.
Arthurs, J., Drakopoulou, S., Gandini, A. (2018). Researching YouTube. The International Journal of Researching into New Media Technologies, 24(1), 3-15.
Bernard, J. S. (2015). The flipped classroom: fertile ground for nursing education research. International Journal of Nursing Education Scholarship, 12(1), 99–109.
Betihavas, V., Bridgman, H., Kornhaber, R., & Cross, M. (2016). The evidence for ‘flipping out’: a systematic review of the flipped classroom in nursing education. Nurse Education Today, 38, 15–21.
Brame, C. (2016). Effective Educational Videos: principles and guidelines for manimising student learning from video content. CBE Life Sciences Education, 15(4).
Brewer, R. & Movahedazarhouligh, S. (2018). Successful stories and conflicts: A literature review on the effectiveness of flipped learning in higher education. Journal of Computer Assisted Learning, 34(4), 409-416.
Brotherton, J. A., & Abowd, G. D. (2004).Lessons learned from eClass: assessing automated capture and access in the classroom. ACM Transactions on Computer–Human Interaction, 11(2), 121-155.
Buchner, J. (2018). How to create educational videos: from watching passively to learning actively. Open Online Journal for Research and Education Special Issue No. 12. ISSN: 2313-1640.
Buzzetto-More, N. (2015). Student attitudes towards the integration of YouTube in online, hybrid, and web-assisted courses: an examination of the impact of course modality on perception. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 11(1), 55-73.
De Boer, J. (2013). Learning from video: viewing behavior of students. Enschede: Ipskamp Drukkers B.V.
Delaviz, Y., & Ramsay, S. (2018). Student usage of short online single-topic videos in a first-year engineering chemistry class. Proceedings of the 2018 Canadian Engineering Education Association. University of British Columbia.
European Commission (2014), Report to the European Commission on new modes of learning and teaching in higher education. High Level Group on the Modernisation of Higher Education. Luxembourg: Publications Office of the European Union. DOI: 10.2766/81897.
Giannakos, M. N., Chorianopoulos, K., & Chrisochoides, N. (2014). Collecting and making sense of video learning analytics. Proceedings of the 2014 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE 2014), 22-25 October 2014, Madrid, Spain.
Harrington, S. A., Bosch, M. V., Schoofs, N., Beel-Bates, C., & Anderson, K. (2015). Quantitative outcomes for nursing students in a flipped classroom. Nursing Education Perspectives, 36(3), 179-181.
Heijstra, T. M. & Sigurðardóttir, M. S. (2017). The flipped classroom: does viewing the recordings matter? Active Learning in Higher Education, 19(9), 211-223.
Jensen, J. L., Holt, E. A., Sowards, J. B., Ogden T., & West, R. (2018).Journal of Science Education and Technology, 27(6), 523-535.
Kim, J., Guo, P. J., Seaton, D. T., Mitros, P., Gajos, K. Z., & Miller, R. C. (2014). Understanding in-video dropouts and interaction peaks in online lecture videos.Proceedings of the First ACM Conference on Learning @ Scale Conference, L@S '14, 31-40.
Köster, J. (2018). Video in the age of digital learning. Springer International Publishing. ISBN: 978-3-319-93936-0.
Knight, S., Shibani, A., Shum, SB. (2018). Augmenting formative writing assessment with learning analytics: A design abstraction approach. Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, ICLS, June 2018, 1783-1790.
Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). A critical review of flipped classroom challenges in K-12 education: possible solutions and recommendations for future research. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(4). DOI 10.1186/s41039-016-0044-2.
Long, T., Cummins, J., & Waugh, M. (2017). Use of the flipped classroom instructional model in higher education: instructors’ perspectives. Journal of Computing in Higher Education, 29(2), 179–200.
Lopes, A.P., Soares, F. (2018). Perception and performance in a flipped classroom financial mathematics classroom. The International Journal of Management Education, 16(1), 105-113.
McCarthy, J. (2016). Reflections on a flipped classroom in first year higher education. Issues in Educational Research, 26(2), 332-350.
Metz, A. M. (2013). Access patterns and learning outcomes associated with online videos in a “flipped classroom” in a minority-serving post-baccalaureate program. Retrieved from https://www.nabt.org
Mirriahi, N. & Vigentini, L. (2017). Analytics of Learner Video Use. In Handbook of Learning Analytics 1stEdition. Society for Learning Analytics Research. 251-267.
Presti, C. R. (2016). The flipped learning approach in nursing education: a literature review. Journal of Nursing Education, 55(5), 252–257.
Schiltz, G. (2015). Video analytics: when and how do students use tutorial videos? Proceedings of the 23rd International Conference on Computers in Education, Asia-Pacific Society for Computers in Education, 774-776.
Schumacher, C., Ifenthaler, D. (2018). Features students really expect from learning analytics. Computers in Human Behavior, 78. 397-407.
Schwarzenberg, P., Navon, J., Nussbaum, M., Pérez-Sanagustín, M., & Caballero, D. (2017). Learning experience assessment of flipped courses. Journal of Computing in Higher Education, 1–22.
Slemmons, K., Anyanwu, K., Hames, J., Grabski, D., Mlsna, J., Simkins, E., Cook, P. (2018). The impact of video length on learning in a middle-level flipped science setting: implications for diversity inclusion. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 469-479.
Song, Y., Kapur, M. (2017). How to flip the classroom – “productive failure or traditional flipped classroom” pedagogical approaches. Journal of Educational Technology & Society, 20(1). 292-305.
Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15. 171-193.
Sutherland-van den Heuvel, I. (2015). Leren met weblectures; Gebruik, ervaring en waardering van een weblecture-serie van het vak stralingsdeskundigheid op de opleiding medisch beeldvormende & radiotherapeutische technieken van hogeschool Inholland. Inholland University of Applied Sciences. Retrieved from https://www.inholland.nl
Tse, W., Choi, L., Tang, W. (2018). Effects of video-based flipped class instruction on subject reading motivation. British Journal of Educational Technology, 50(1). 385-398.
Weaver, G. C., & Sturtevant, G. (2015). Design, implementation, and evaluation of a flipped format general chemistry course. Journal of Chemical Education, 92, 1437-1448.
Yankus, J. & Labrada, M. (2018). Do-It-Yourself Video Lectures: Coaching Faculty from an Instructional Design Perspective. In Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, 230-235.
YouTube (2019), YouTube by the numbers. Retrieved from https://www.youtube.com/yt/about/press/
Zainuddin, Z., & Halili, S.H. (2016). Flipped classroom research and trends from different fields of study. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(3), 313–340.
Zuber, W. J. (2016). The flipped classroom, a review of the literature. Industrial and Commercial Training,48(2), 97–103.
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum3196
-
PDF 965
-
EPUB 249
-
HTML 517
-
XML 194
Número
Secció
Llicència
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.