Educational choices, transitions and aspirations in Europe: Systemic, institutional and subjective challenges

Authors

  • Mariona Farré Vidal Universidad Autónoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.7203/RASE.13.4.18311

Keywords:

educational transitions, educational choices, aspirations, social inequalities, educational inequalities

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariona Farré Vidal, Universidad Autónoma de Barcelona

Mariona Farré es graduada en Sociología por la Universidad Autónoma de Barcelona y Master oficial en Política Social, Trabajo y Bienestar por la misma universidad. Colabora con el grupo GEPS des de su vinculación con las prácticas profesionales del grado, máster y la Beca de colaboración del Ministerio de Educación, hasta la actualidad. Sus principales líneas de interés son el impacto de las desigualdades sociales y territoriales en las  transiciones y elecciones educativas post-obligatorias, los procesos de creación de identidad de los jóvenes y la configuración de aspiraciones educativas.

References

Tarabini, A. Y Ingram, N. (2018) Educational choices, transitions and aspirations in Europe: Systemic, institutional and subjective chellenges. Londres: Routledge

Published

2020-09-29

How to Cite

Farré Vidal, M. (2020). Educational choices, transitions and aspirations in Europe: Systemic, institutional and subjective challenges. Revista De Sociología De La Educación-RASE, 13(4), 597–600. https://doi.org/10.7203/RASE.13.4.18311
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    278
  • PDF (Español)
    310

Metrics

Similar Articles

<< < > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.