dynamics-aktion. Pedagogical dynamics proposal, useful for Design Studio teaching and beyond

Authors

  • Eneko Besa IDarte Escuela de Arte y Superior de Diseño del País Vasco

DOI:

https://doi.org/10.7203/eari.12.17633

Keywords:

dynamic, pedagogy, design studio teaching, evaluation

Abstract

This paper is a continuation and a complement to the previous paper: #eindakoa# (what we’ve done) A pedagogical method of Interior Design Projects’ method.

That paper developed a pedagogical method throughout a full course at a project Design Studio for a Degree in Interior Design. 

This paper extends that previous paper and develops its pedagogical approach through a series of pedagogical dynamics and strategies, defined on a more precise and detailed scale.

The dynamics are artistically designed, almost like actions, to create ‘learning events’ and teach the content of Design Studio through experience.

These dynamics are inspiring, to such an extent that they can be transferred to any discipline. However, this article includes a specific theoretical support: a discussion and a comparative contrast with different models of the pedagogical method of the architectural project Design Studio. 

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Author Biography

Eneko Besa, IDarte Escuela de Arte y Superior de Diseño del País Vasco

Eneko Besa, graduado arquitecto ETSAUN (2000), Universidad de Navarra. Después de completar el Master en Estudios Avanzados (DEA), ETSAM (2009), Universidad Politécnica de Madrid, desarrolló su Doctorado (2015) en la misma universidad, completando sus estudios relativos al Doctorado Europeo en la Facultad de Arquitectura TU DELFT (2012-2013). Postgraduado mediante el curso de adaptación pedagógica (CAP) en la UPV, en su Facultad de Educación y en su Facultad de Bellas Artes (2005) Trabaja como profesor de Diseño de Interiores en IDarte, Escuela de Arte y Superior de Diseño del País Vasco. Ha trabajado en numerosas oficinas y estudios de arquitectura. Director de la oficina Qualibérica en Vitoria durante cinco años. Ha participado en varias exposiciones y performances en Vitoria-Gasteiz, como por ejemplo AMARAUN en el centro cultural Montehermoso. Su trabajo ha sido publicado en ‘Cuadernos de Proyectos Arquitectónicos’, en ‘Espacio, Tiempo, Forma’, y en las actas del Congreso IDA Sevilla, en ‘EARI Educación Artística Revista de Investigación’, próximamente en el primer número de ‘PASAJEROS’.

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Published

2021-12-22

How to Cite

Besa, E. (2021). dynamics-aktion. Pedagogical dynamics proposal, useful for Design Studio teaching and beyond. Educación artística: Revista De investigación, (12), 23–42. https://doi.org/10.7203/eari.12.17633
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