Aproximacions a l'ús dels cursos en línia massius i oberts
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.23.16293Paraules clau:
en línia masius i oberts, MOOCs, editorial, disseny pedagògic, participació, alumnatResum
Des de la seua aparició en 2008, els cursos en línia massius i oberts (MOOCs, per les seues sigles en anglés) han despertat interés a nivell internacional. El present número de la revista Research in Education And Learning Innovation Archives (REALIA) s’enfoca en diferents aproximacions que s’han donat a l’ús d’aquesta mena de cursos. Els seus temes abasten les perspectives d’estudiants, algunes qüestions de disseny pedagògic i el desenvolupament dels participants durant la implementació. Cada article inclòs deixa lliçons apreses i recomanacions per a futurs estudis. Així, aquest número de Research in Education And Learning Innovation Archives suma al coneixement existent i marca la pauta per als següents passos d’investigació.
Descàrregues
Referències
Alario-Hoyos, C., Estévez-Ayres, I., Pérez-Sanagustín, M., Kloos, C. D., y Fernández-Panadero,C. (2017). Understanding Learners’ Motivation and Learning Strategies in MOOCs. The International Review of Research in Open and Distributed Learning , 18 (3). https://doi.org/10.19173/irrodl.v18i3.2996
Ballesteros-Ibarra, M. L., Mercado-Varela, M. A., y García-Vázquez, N. J. (2019). La formación docente en línea: experiencias con MOOCs en Sonora (México). Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 62–79. https://doi.org/10.7203/realia.23.15903
García, I., Barberà, E., y Maina, M. (2019). Diseño de un sistema de apoyo a la regulación social del aprendizaje en los xMOOC. Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 43–61. https://doi.org/10.7203/realia.23.15914
Hollands, F. M., y Tirthali, D. (2014). Why do institutions offer MOOCs. Journal of
Asynchronous Learning Network , 18 , 1–20. Descargado de https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1043160.pdf
Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., y Freeman, A. (2015). NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition. Descargado de https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED559357.pdf
Mercado-Del-Collado, R., Jácome-Avila, N., Ortega-Guerrero, J. C., Casillas-Alvarado, M. A., y Ramírez-Martinell, A. (2019). Patrones de participación y logro en un MOOC de Saberes Digitales para Docentes en servicio de México. Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) , 23 , 80–95. https://doi.org/10.7203/realia.23.15904
Milligan, C., y Littlejohn, A. (2014). Supporting professional learning in a massive open online course. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15 (5). https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i5.1855
Padilla Rodriguez, B. C., Bird, T., y Conole, G. (2015). Evaluation of Massive Open Online Courses (MOOCs): A Case Study. En T. Bastiaens y G. Marks (Eds.), Proceedings of Global Learn Berlin 2015: Global Conference on Learning and Technology (pp. 527–535). AACE. Descargado de https://www.learntechlib.org/primary/p/150900/
Shah, D., y Pickard, L. (2019, 30 de 07). Massive List of MOOC Providers Around The World.[Blog post]. Descargado de https://www.classcentral.com/report/mooc-providers-list/
Sharples, M., Adams, A., Ferguson, R., Gaved, M., Mcandrew, P., Rienties, B., … Whitelock, D.(2014). Innovating Pedagogy 2014. Exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers. Descargado de http://www.openuniversity.edu/sites/www.openuniversity
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum636
-
PDF (Español)391
-
PDF 202
-
EPUB 86
-
XML 120
Número
Secció
Llicència
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.