Beyond the classroom: The Botanical Gardens as educational resources and learning contexts

Authors

  • Emiliano Foresto Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud (INBIAS), CONICET. Departamento de Biología Mole-cular, Facultad de Ciencias Exactas, Físico-Químicas y Naturales. Departamento de Biología Agrícola. Área de Botanica Sistemática Agrícola. Facultad de Agronomía y Veterinaria. Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), Río Cuarto, Córdoba, Argentina.

DOI:

https://doi.org/10.7203/dces.43.20256

Keywords:

learning, botanical gardens, learning contexts, educational resources, science education

Abstract

This article focuses on Botanical Gardens (BG) as interesting settings from a learning point of view, motivating teachers to use them as educational resources and learning contexts. It is divided into seven sections: (1) an introduction to the subject, emphasizing the idea of learning beyond the classroom; (2) a theoretical inquiry around the museological contexts of BG, what they are, a brief history and their purpose; (3) the importance of plants and how to promote their study; (4) how to locate the BG closest to a certain location; (5) topics to address in a BG; and (6) a teaching sequence to work before, during and after visiting a BG.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Emiliano Foresto, Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud (INBIAS), CONICET. Departamento de Biología Mole-cular, Facultad de Ciencias Exactas, Físico-Químicas y Naturales. Departamento de Biología Agrícola. Área de Botanica Sistemática Agrícola. Facultad de Agronomía y Veterinaria. Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC), Río Cuarto, Córdoba, Argentina.

Ingeniero Agrónomo por la Universidad Nacional de Rio Cuarto. Profesor auxiliar en el Departamento de Biología Agrícola en la Facultad de Agronomía y Veterinaria de la Universidad Nacional de Rio Cuarton en las asignaturas Botanica Sistematica Agricola y Malezas. Actualmente es becario doctoral de CONICET (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas, Argentina) y está cursando su cuarto año como estudiante de doctorado en Ciencias Biológicas en la Facultad de Ciencias Exactas Físico-Químicas y Naturales de la UNRC. Además, se encuentra finalizando su Especialización en Docencia en Educación Superior en la Facultad de Ciencias Humanas de la UNRC. Temas de Investigacion: Contextos de aprendizaje formales, no formales e informales en ciencias, innovaciones educativas y prácticas educativas en ciencias Biológicas y modelos de innovación didáctica-curricular. Enseñanza y aprendizaje de la Botanica. Datos de contacto  eforesto@ayv.unrc.edu.ar

Downloads

Published

2022-12-31

How to Cite

Foresto, E. (2022). Beyond the classroom: The Botanical Gardens as educational resources and learning contexts. Didáctica De Las Ciencias Experimentales Y Sociales, (43), 107–122. https://doi.org/10.7203/dces.43.20256
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    739
  • PDF (Español)
    1498
  • Articulo sin datos de autor (Español)
    3

Issue

Section

Didáctica de la Biología

Metrics

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.