Science image of Preservice Primary teachers

Authors

  • José Miguel Vílchez-González Universidad de Granada
  • Francisco Javier Carrillo-Rosúa Universidad de Granada Instituto Andaluz de Ciencias de la Tierra (C.S.I.C. – Universidad de Granada)
  • Clemente Rodríguez-Sabiote Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Universidad de Granada
  • Pilar Jiménez-Tejada Departamento de Didáctica de Ciencias Experimentales, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada

DOI:

https://doi.org/10.7203/dces.29.4283

Keywords:

Image of Science, Nature of science, Initial teacher training, Primary education, Teaching of sciences

Abstract

This article explores the science image of Preservice Prymary Teachers. These,belonging to different degrees program, are going to teach scientific subjects in PrimaryEducation. The research, which involved 1260 students, was conducted over three academicyears, between 2008 and 2011. This study is based on the analysis of a questionnaire modifiedfrom INPECIP. It shows that the participants do not have a clear understanding of howscientific knowledge is generated and evolve. Roughly, the image of science does not depend ongender or if their Secondary studies was related to scientific disciplines. Neither depends onthe specific Primary Teacher Program degree. Nevertheless, nuance differences are detected,and discussed in this paper.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Miguel Vílchez-González, Universidad de Granada

Profesor Contratado Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Universidad de Granada

Francisco Javier Carrillo-Rosúa, Universidad de Granada Instituto Andaluz de Ciencias de la Tierra (C.S.I.C. – Universidad de Granada)

Profesor Contratado Doctor por el Departamento de Didáctica de Ciencias Experimentales, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada. Miembro del Instituto Andaluz de Ciencias de la Tierra, C.S.I.C. – Universidad de Granada

Clemente Rodríguez-Sabiote, Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Universidad de Granada

Profesor Contratado Doctor. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Universidad de Granada

Pilar Jiménez-Tejada, Departamento de Didáctica de Ciencias Experimentales, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada

Profesor Contratado Doctor por el Departamento de Didáctica de Ciencias Experimentales, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada.

Published

2015-12-26

How to Cite

Vílchez-González, J. M., Carrillo-Rosúa, F. J., Rodríguez-Sabiote, C., & Jiménez-Tejada, P. (2015). Science image of Preservice Primary teachers. Didáctica De Las Ciencias Experimentales Y Sociales, (29), 157–172. https://doi.org/10.7203/dces.29.4283
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    805
  • PDF (Español)
    452

Issue

Section

Didáctica de las Ciencias

Metrics

Similar Articles

<< < > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.