Teacher training in Social Sciences Didactics through social and educations projects in exclusion contexts

Authors

  • María Dolores Jiménez Martínez Universidad de Almería
  • Manuel José López Martínez Universidad de Almería
  • Concepción Moreno Baró Universidad de Almería

DOI:

https://doi.org/10.7203/dces.29.3534

Keywords:

pre-service primary teacher, assessment, teaching innovation, social and civic competence, service-learning

Abstract

This paper speaks about an innovative training experience with Pre-Service Primary Teacher atthe University of Almeria, Faculty of Education. Carried out in the framework of a social and educationalproject in public schools in a slum in the city of Almeria using service learning methodology. From theteaching of the social sciences our aim seeks to contribute to a democratic education through citizenparticipation. We show some evaluations carried out by our students in the process of action research. Thepositive results of this initial assessment motivates us to keep involved in the development of projects likethis, where University, school and community are linked.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María Dolores Jiménez Martínez, Universidad de Almería

Profesora Titular de Didáctica de las Ciencias Sociales de la Universidad de Almería. Pertenece al Grupo Sur-Clio, HUM-400

Manuel José López Martínez, Universidad de Almería

Profesor Asociado de Didáctica de las Ciencias Sociales de la Universidad de Almería. Pertenece al Grupo “Investigación y evaluación en educación intercultural”, HUM-665. Ha centrado su tarea investigadora en la práctica de la educación intercultural.

Concepción Moreno Baró, Universidad de Almería

Profesora Titular de Escuela Universitaria de Didáctica de las Ciencias Sociales de la Universidad de Almería. Ha centrado su tarea investigadora en la perspectiva de género en la enseñanza de las ciencias sociales y en la formación inicial de profesorado.

Published

2015-12-26

How to Cite

Jiménez Martínez, M. D., López Martínez, M. J., & Baró, C. M. (2015). Teacher training in Social Sciences Didactics through social and educations projects in exclusion contexts. Didáctica De Las Ciencias Experimentales Y Sociales, (29), 5–23. https://doi.org/10.7203/dces.29.3534
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    1496
  • PDF (Español)
    1004

Issue

Section

Didáctica de las Ciencias Sociales

Metrics

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.